Toolbar

I Toolbar-menuen findes menupunkterne Content, Media, Users og Ekstra.

Afhængig af hvilken brugergruppe du er tildelt, kan Toolbaren have flere eller færre menupunkter end de nævnte nedenfor. Som en redaktør er disse andre menupunkter dog ikke relevante for dit daglige arbejde.

Ekstra

Under Ekstra menupunktet er det muligt at oprette og redigere webformularer. Læs mere under Ekstra.

Indhold

Indhold er det mest anvendte menupunkt i Toolbaren. Her er det muligt at se, oprette og redigere sider og indhold. Læs mere under Indholdstræ.

Mediearkiv

Upload og sortér medieindhold såsom billeder, pdf’er, animationer, film osv.

Ændr evt. filnavn og udfyld alt-tekst.

Det er et tilgængelighedskrav (WCAG), at der altid er udfyldt en alt-tekst. Alternativt, hvis et billede primært er af dekorativ karakter, kan der indsættes en tom alt-tekst. Dette gøres ved at lade feltet være tomt. Hvis alt-teksten feltet er tomt vil skærmlæsere springe alt-teksten over.

Brugere

Få overblik over brugere, brugergrupper og brugerrettigheder.

Brugere

Viser et overblik over alle brugere oprettet i Backoffice og deres informationer. Klik ind på den enkelte bruger for at se og redigere deres oplysninger, brugergrupper og tildel granuleret adgang til Backoffice vha. brugerrettigheder.

Brugergrupper

En brugergruppe fastsætter en brugers redigeringsmuligheder og hvad de har adgang til i Backoffice. Brugergrupper tildeles ved oprettelsen af nye brugere og kan ændres ved at redigere eksisterende brugere. 

Brugerrettigheder

Brugerretttigheder anvendes til at tildele hver bruger adgang til bestemte sites eller dele af et enkelt site. Det er også muligt at opsætte granuleret adgang til mediearkivet.  Vælges ingen indstillinger har brugeren adgang til alle sites og alt indhold, med de redigeringsmuligheder der er tildelt gennem deres brugergruppe.